Geen cookies meer bij Omroep West


Adverteer nu online op basis van context en onderwerp van de content


MEER WETEN?

Omroep West staat voor een veilige online beleving


Per maart 2023 is Omroep West overgestapt op cookieloos adverteren op website en app. Hierin lopen we, samen met alle regionale omroepen, voor op een online advertentiemarkt die de beweging maakt naar een cookieloze toekomst.
De stap naar cookieloos betekent dat er niet langer gebruik wordt gemaakt van zogenaamde ‘third party cookies’, advertentie cookies en tracking cookies. Zo worden er geen persoonlijke gegevens meer gedeeld bij het vertonen van banners en video-advertenties. Dat maakt onze website vanaf nu exclusief en privacyproof, wat beter aansluit bij onze publieke taak.
Omdat we geen gebruik meer maken van commerciële cookies beschikken we nu over een versimpelde cookiemelding. Dit verbetert de website, het is sneller en gebruiksvriendelijker.

Waarom Cookieloos?


1) Consumenten zijn zich vaker bewust van hun recht op privacy. 57% van de Nederlanders maakt zich zorgen over privacy (DDMA, Privacy Monitor 2021)
2) De privacywetgeving is strenger geworden, waardoor het voor consumenten makkelijker is om advertentiecookies te weigeren. Officieel moeten alle websites waar advertenties getoond worden nu al een 'weiger alles' keuze aanbieden. Als deze keuze er is, weigert 85% van de bezoekers de advertentiecookies.
3) De techniek maakt ook stappen. Veel browsers spelen hier al op in door cookies iedere 24 uur te refreshen. Een aantal browsers blokkeren zelfs alle third party cookies op voorhand, waardoor deze niet te gebruiken zijn door adverteerders.

Zonder cookies toch uw doelgroep bereiken?


Op OmroepWest.nl en de Omroep West -app wordt vanaf nu gebruik gemaakt van adverteren op basis van context. Zo passen advertenties bij het nieuwsbericht, verhaal of video op de pagina.
U heeft zo de mogelijkheid om zeer relevant te zijn en doelgroepen te targeten. Hiervoor zijn de regionale omroepen een samenwerking aan gegaan met optoutadvertising.com die deze contextual techniek op maat voor ons heeft geïmplementeerd.

Online adverteren op basis van context en onderwerp van het nieuwsartikel


We kennen allemaal de tracking cookies die er voor zorgen dat advertenties je blijven volgen. Omroep West doet hier niet meer aan mee en wil de privacy van uw consument en onze onlinekanalen waarborgen.
Door het plaatsen van cookies was het mogelijk door persoonlijke informatie zoals bijvoorbeeld de locatie waar iemand zich waarschijnlijk bevindt of het online gedrag gerichte advertenties te laten zien.

Uw doelgroep echt bereiken door Contextual targeting


De nieuwe contextual techniek van OptOut advertising maakt het mogelijk om relevante doelgroepen te bereiken, door te targeten op context van onze nieuwscontent die zij bekijken, zonder cookies of door het misbruiken van persoonlijke data.
Bijvoorbeeld: een advertentie voor peuterspeelgoed kan verschijnen in artikelen over hoe om te gaan met schermtijd voor je kinderen. Ondanks het feit dat je zonder cookies weinig informatie hebt over deze persoon, weet je wél dat je op basis van context inzet op het juiste publiek.
Targeten op basis van het weer of actualiteit kan ook. Zo kan een kledingmerk instellen dat advertentieruimte gevuld wordt met advertenties over regenjassen als het buiten regenachtig is. Of dat de zomercollectie getoond wordt als het kwik tot boven 20 graden stijgt.
Zo zijn er dus tal van nieuwe targeting opties die zonder gebruik van persoonlijke data kunnen worden ingezet op basis van de inhoud van onze artikelen of onderwerpen. Dit is zeer effectief gebleken, meer clicks door meer relevantie.

Doelgroep


U kiest voor het brede regionale publiek met interesse in regionaal nieuws, sport, politiek en cultuur. Omroep West heeft op website en app ruim 1 miljoen unieke bezoekers per dag!







Locaties


U kiest voor publiek met interesse in een bepaald gebied, stad of dorp in onze regio. U kunt uw campagne laten aanhaken bij nieuws over een bepaalde stad of gemeente.







Weertargeting


Wij kunnen uw advertenties laten zien bij een actueel weertype in onze regio, denk aan bij zonnig weer en boven de 20 graden, dat is zeer relevant voor campagnes die gaan over tuin, BBQ of zonnebrillen. Bij sneeuw en kou sluiten bijvoorbeeld campagnes aan die gaan over winterbanden, woningisolatie, schaatsen of winterkost.

Context


U kunt uw campagne laten aansluiten bij specifieke onderwerpen, bijvoorbeeld over sport, cultureel, politiek, veiligheid, zorg of uitgaan en theater. Maar u kunt onderwerpen ook uitsluiten.






Daarbij zijn alle 13 regionale omroepen aangesloten op dit systeem en kunnen we uw campagne ook buiten onze regio inrichten. U kunt dus kiezen, regionaal bereik of zelfs landelijke dekking. Uiteraard betaalt u alleen voor de daadwerkelijk getoonde advertenties op basis van een 'cpm-tarief' (vast bedrag per 1.000 vertoningen).

Ja, vertel mij meer over cookieloos adverteren en relevante targeting


Wij begrijpen dat dit wellicht niet uw dagelijkse bezigheid is en dat er veel vragen zijn over het effectief inzetten van uw online marketing budget.
Dat is niet zo vreemd als we kijken naar alle opties die er zijn maar ook de “broodje aap” verhalen die er rond gaan over online resultaten. Ga voor betrouwbaarheid en echt bereik bij de regionale omroep een neem contact met ons op.
Onze Media adviseurs gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden.

Ja, ik wil graag meer weten!



    Vertel mij alles over cookieloos adverteren en relevante campagnes die mijn doelgroep echt raken


    Stuur een bericht naar een van onze adviseurs.


      Algemene contactgegevens


      West ReclameAdvies
      Laan van ’s Gravenmade 2
      2495 AJ Den Haag
      070 – 307 88 00
      reclame@omroepwest.nl